بالفيديو – من هو المطرب الشاب الذي دعمه أبو تريكة وصلاح بعد إصابته بسرطان الدم؟

أعلن المطرب الشاب شريف شاكر إصابته بسرطان الدم ، ويستعد الآن لإجراء عملية زرع نخاع بالمستشفى الجوي التخصصي.

وكشف شريف عن بعض تفاصيل حالته، وكتب، عبر صفحته بموقع “فيسبوك”.بعد 75 يومًا في المستشفى، وبعد جرعتين كيماوي تُقال جدًا عدوا الحمد لله وقبل ما ابدأ مشوار جديد مع الجرعة الثالثة، وبعدين عملية زراعة النخاع، عايز أشكر الناس الكتيرة قوي الأصيلة اللّي كانت حوليّا، وبتقويني طول الفترة دي، والناس اللّي اتشرفت جداً إني طلعت بيهم من المحنة دي رغم إننا ما نعرفش بعض أصلاً، كمية دعم وجدعنة عمري ما توقعتها، وعمري ما كُنت هشوفها غير في ظرف زي دا، وإن شاء الله ربنا يقويني، ويقدرني إني أكمل مشوار العلاج عشان أوفي كل واحد حقه، نفسي أكتب اسم كل واحد زارني أو كلمني أو دعالي أو عملي عُمرة أو صدقة جارية سواء أعرفه أو معرفهوش، ربنا يديكُم ويحلي أيامكُم”.

وأضاف: “فيه ناس طبعا اختفت من حياتي الفترة دي، بس المِحن والابتلاءات بتحصل عشان تبين معادن الناس. ال?يديو دا من الحاجات اللي فرحتني جداً عشان فيه ناس قريبة من قلبي قوي وفية ناس اتفاجئت جداً بدعمهم الكبير دا.. ألف شكر ليكم، ربنا يكرمكُم ويحفظكم من أي سوء، هرجع أقوي إن شاء الله”.

وظهر نجما الأهلي والمنتخب المصري محمد صلاح ومحمد أبو تريكة في مقطع فيديو لدعم “شريف” ، فضلًا عن المطربين حاتم فهمي وتامر حسني”.

وقضى شريف طفولته في السعودية وعاد في سن المراهقة وانضم لدار الأوبرا المصرية وأصدر بعض الأغنيات خلال الفترة الماضية لكن المرض عطل مسيرته الفنية.

شاهد أيضاً

الشرطة الفرنسية تكشف السبب «الأرجح» لحريق كاتدرائية «نوتردام»

قال مسؤول في الشرطة القضائية الفرنسية، الخميس 18 أبريل/نيسان 2019، إن المحققين يرجحون أن يكون …

فيينا تستعد لاستضافة الاجتماع الدولي لرؤساء برلمانات العالم

أكد رئيس المجلس الوطني النمساوي (البرلمان) فولفانج سوبوتكا أهمية استضافة النمسا للاجتماع الدولي الخامس لرؤساء …

النمسا تصدر مذكرة اعتقال بحق فتاة انضمت لداعش

 أصدرت السلطات النمساوية، الإثنين الماضى، مذكرة اعتقال بحق فتاة تبلغ من العمر ٢٢ عاماً، انضمت …