1020C454FEBC5F6C3C48280AF3870CE3

نشطاء لـ”الحوفي”: الله يلعن اليوم اللي شوفناكي فيه

nashwa-alhifey

 

شن عدد من النشطاء المشاهير هجومًا شرسًا على الكاتبة “نشوى الحوفي” – عضو لجنة الإفراج عن المحبوسين – بعد تأكيدها على عدم الإفراج عن شخصيات معينة .

وقالت في تدوينة: “ببساطة وبهدوء وعلى بلاطة .. مافيش إخوان مافيش دومة وعبد الفتاح وماهر .. مفيش اسم خرب أو أرهب .. الأولولية لطلبة البلد خايفة على مستقبلهم اشتركوا في مظاهرات أو اتهموا في قضايا تعبير عن الرأي .. وإسلام البحيري منهم

“. و رد “شادي الغزالي حرب” – عضو ائتلاف شباب الثورة – في تغريدة: “العيب مش على واحدة زي دي… ولا العيب في اللي عينها… العيب على اللي بيجمل الصورة وفاكرنا هنصدق”.

فيما رد “محمد رؤوف غنيم” – عضو مبادرة التحرك الإيجابي – قائلًا: “الله يلعن اليوم اللي شفنا فيه أمثال الخولي ومحمد عبد العزيز واللي اسمها نشوى الحوفي قاعدين بيحكموا على الجدعان، وبيقرروا مين يطلع ومين مايطلعش”.

وأضاف: “مبروك لكل واحد حيروح لو حصل. ده حقكم. مش عفو. وماحدش من الحثالة دول او غيرهم له أي فضل عليكم. والف الف مليون مبروك لكل حر حيفضل حر حتى وهو جوة زنازين العار، علشان اسمه ماتنجسش في قوايم الاوباش دول” حسب تعبيره. فيما قال “وائل عباس”: “نشوى الحوفي قبح الروح المحجب”.

 

 

شاهد أيضاً

كيف أعادني فيلسوف نمساوي للإيمان من جديد

بقلم الكاتب – محمد خالد عبدالوكيل —–  في سنين الشباب الأولى كان عقلي يضج بالأفكار، …

%d مدونون معجبون بهذه: