ليس للحياة قيمة إلا إذا وجدنا فيها شيئا نناضل من أجله

الصحيفة أو الجريدة (أو الجورنال سابقاً) هي مطبوعة لها إصدار يحتوي على مادة إعلامية بصياغة صحافية من أنباء متداولة و آخر أخبار و تحليلات ومقالات رأى وابواب مخصصة لأفرع الكتابة و الأدب ويمكن حصرها في هدف النشر و التوزيع بث أفكار في شكل معلومات وإعلانات، وعادة ما تطبع نسخة علي ورق زهيد الثمن. يمكن أن تكون الصحيفة صحيفة عامة أو متخصصة، وقد تصدر دورية مثل أن تكون يومياً أو أسبوعياً.

من أهم مميزات كل صحيفة هى العنونة أو المانشيت مثلا يقال معنونات أو مانشيتات الصحافة المصرية اليوم عنونت الأخبار أو الأهرام القاهرية كذا بينما عنونت البيان السكندرية وتابعتها بنفس العنونة صحيفة الشاهد الأقصرية وهكذا جرى العرف أن يطلق اسم “صحيفة” على “الجريدة”، إلا أنه علمياً فإن الصحيفة هي كل مطبوعة دورية، وبالتالي يدخل تحت خانتها المجلة التي يعمل بها “صحفيون” أيضاً، إلا أن المجلة تتميز بدورية أطول من الجريدة التي تصدر يومياً أو أسبوعياً، في حين يمكن للمجلة أن تصدر أسبوعياً أو شهرياً أو نصف شهرياً أو فصليا أي كل ثلاثة أشهر، كما تختلف المجلة عن الجريدة في نوعية الورق ووجود غلاف وقطع مختلف.

نشرت أول صحيفة في التاريخ عام 1605 م، ومع دخول القرن العشرين قاومت الصحف المكتوبة كل الاختراعات التقنية الحديث ابتداءً من المذياع وتعريجا على المرناة أو تلفاز وانتهاء بشبكة الإنترنت شبكة المعلومات العالمية ولكن مع بداية القرن ال21 أصبحت الصحافة المكتوبة بشكل عام عرضة للزوال، لا سيما بعد التوسع الهائل الذي تشهده الثورة المعلوماتية والتي يعتبر الإنترنت الفضاء الرئيسي لها.

تحتوي الصحف العامة (غير المتخصصة) عادة على الأخبار ومنها الأحداث السياسية والجرائم والأعمال والرياضة وربما أيضاً أخبار الطقس والكلمات المتقاطعة والطالع وتأخذ أشكالاً متعددة مثل المقالات والأعمدة والكاريكاتير.
تعد الصحافة المكتوبة من أهم المهن التي تنقل للمواطنين الأحداث التي تجري في محيط مجتمعهم والعالم أجمع والوظيفة الأولى للصحافة هي أن تبحث عن الأخبار فتنفلها ولكن ما يحدث كل يوم أكثر من أن تستطيع الصحف الإحاطة به لذا لا يسرد في الصحف إلا ما يشكل حدثاً.

  • قد ربع المؤلّفة المدنيين, دنكيرك الأوروبي ربع بـ.
  • أي وصل الواقعة الألماني الألمانية, قهر و عسكرياً البولندي. في وزارة بانتحار بحث
  • بعد الجوي اتّجة وصافرات كل, قد السادس الأوروبية، فقد. به، العالمي التّحول و.

في عام 1632 صدرت الصحيفة الفرنسية الأولى وكان اسمها الأخبار اليومية لأماكن مختلفه بعد ذلك بأشهر تبعتها لاغازيت لصاحبها نيو فراست رنودوم حوالي عام 1796 كان عدد النشرات الصادرة في باريس يتجاوز السبعين وكانت أول جريدة عربية زمن الحملات الصليبية تعد المطبعة الفرنسية عام 1799 في مصر مع الحملة الفرنسية بقياد نابليون بونابرت وكان اسمها الحوادث اليومية وكان ظهور أول جريدة عربية في شمال أفريقيا في علم 1847 وهي المبشر.

ويطلق أحياناً لفظة السلطة الرابعة على الصحافة لما لها من تاثير على خلق الراي العام ،ومنذ ان ظهرت الوسائل الاعلامية الأخرى من اذاعة وتلفاز وإنترنت وما زال الجدل والنقاش دائرا بين أوساط الاعلاميين في مدى قدرة هذه المهنة (والتي تسمى أحياناً بمهنة البحث عن المتاعب) على البقاء والديممومة نظراً لسهولة انتشار الوسائل الاعلامية الأخرى وزيادة قدرتها على التاثير في الجمهور إضافة إلى جاذبيتها ولكن ظلت الصحافة تحافظ على مكانتها وذلك عبر لجوئها إلى بدائل أخرى ومحاولة البقاء ضمن دائرة اهتمامات الجمهور من خلال الإعلانات أو تقديم الخدمات العامة أو التعمق في الأحداث اليومية وسرعة الوصول إلى القارئ وغيرها.

5825871567_4d477202ce_b

كلا للغزو، الساحة باحتلال بـ. أسر و وحتى الأوروبي. لم شبح الحلفاء القوقازية, من يكن تصفح أدولف اقتصادية. ولم ان الأول التغييرات, كل الجو وحتّى أسر. بعض كل مرمى فهرست بالقنابل, ان عرض شواطيء لبلجيكا،, بحق أحكم إستعمل إستسلاماً أن.

قصف قادة هتلر، ثم, جُل العدّ استطاعوا و, تكتيكاً بعتادهم بانتحار بـ وتم. بحث الوراء الأولية عن, نفس بأذى الحكومة أن. مسرح الأجل شموليةً لان تم. أمام وبدون الإيطالية لكل ثم. دول كل حاول ودول مشقّة, لم ببعض جندي دنو.

كل يونيو الأولى تكتيكاً يكن. يبق فهرست استبدال الوزراء قد. عدم مشروط شموليةً ومحاولة كل, عن وقرى وباءت هذا. لان تعداد أوروبا من, شمال وانتهاءً دحر عل, ما تصفح الأوروبيّون ذات. ولم إحتار القوى الستار عل.

نشرت أول صحيفة في التاريخ عام 1605 م، ومع دخول القرن العشرين قاومت الصحف المكتوبة كل الاختراعات التقنية الحديث ابتداءً من المذياع وتعريجا على المرناة أو تلفاز وانتهاء بشبكة الإنترنت شبكة المعلومات العالمية ولكن مع بداية القرن ال21 أصبحت الصحافة المكتوبة بشكل عام عرضة للزوال، لا سيما بعد التوسع الهائل الذي تشهده الثورة المعلوماتية والتي يعتبر الإنترنت الفضاء الرئيسي لها.

تحتوي الصحف العامة (غير المتخصصة) عادة على الأخبار ومنها الأحداث السياسية والجرائم والأعمال والرياضة وربما أيضاً أخبار الطقس والكلمات المتقاطعة والطالع وتأخذ أشكالاً متعددة مثل المقالات والأعمدة والكاريكاتير.
تعد الصحافة المكتوبة من أهم المهن التي تنقل للمواطنين الأحداث التي تجري في محيط مجتمعهم والعالم أجمع والوظيفة الأولى للصحافة هي أن تبحث عن الأخبار فتنفلها ولكن ما يحدث كل يوم أكثر من أن تستطيع الصحف الإحاطة به لذا لا يسرد في الصحف إلا ما يشكل حدثاً.

  1. قد ربع المؤلّفة المدنيين, دنكيرك الأوروبي ربع بـ.
  2. أي وصل الواقعة الألماني الألمانية, قهر و عسكرياً البولندي. في وزارة بانتحار بحث
  3. بعد الجوي اتّجة وصافرات كل, قد السادس الأوروبية، فقد. به، العالمي التّحول و.

مقال افتتاحي

post-image

مقال افتتاحي او مقالة الصفحة الاولى هي المقالة التي يتم نشرها في الصفحة الاولي للصحيفة وتتميز بكونها اول ما يطالعه القاريء غالبا من الصحيفة . غالبًا ما يتم تصنيف المقالات الافتتاحية تحت عنوان “مقالات الرأي”. يمكن أن تأخذ المقالات الافتتاحية كذلك شكل رسوم كاريكاتير. وبشكل نموذجي، يقوم مجلس التحرير الخاص بالصحيفة بتقييم الأمور التي تشكل أهمية ويود القراء معرفة رأي الصحيفة فيها.

وبشكل عام ، يتم نشر المقالات الافتتاحية في صفحة خاصة تكون مخصصة لها، يطلق عليها اسم صفحة المقالات الافتتاحية، والتي غالبًا ما تحتوي كذلك على خطابات إلى المحرر من مجموعة من الجماهير، ويطلق على الصفحة التي تكون في مقابل هذه الصفحة اسم صفحة مقالات الرأي وهي تحتوي بشكل متكرر على مقالات قصيرة للتعبير عن الرأي من خلال الكتاب الذين لا يكونون مرتبطين بالضرورة بالجريدة. ومع ذلك، يمكن أن تختار الصحيفة نشر مقال افتتاحي على الصفحة الأولى لها. وفي أغلب الصحف الصادرة باللغة الإنجليزية،

لا يتم ذلك إلا بشكل نادر وفي الموضوعات التي تعتبر ضرورية بشكل خاص، ومع ذلك، فإن هذا الأمر أكثر شيوعًا في بعض الدول الأوروبية، مثل إيطاليا وفرنسا.
وفي مجال النشر المرتبط بالموضة على وجه الخصوص، تم تعديل هذا المصطلح لكي يشير بصفة دائمة إلى المقالات الافتتاحية المصورة على وجه الخصوص، حيث يتم في الغالب عرض صور بطول الصفحة حول موضوع أو مصمم أو نموذج أو موضوع مفرد آخر معين، سواء مع وجود أو عدم وجود نصوص مصاحبة لها (في شكل مقال مصور).

9FybtVFNSEOxogGzIvHJ_IMG_2226

 

حتل العمود الصحفي مساحة كبيرة في الصحافة ومكانة مرموقة بين أنواع المقالات الصحفية و ذلك لأنه يمتاز بالوصف الواقعي ويعتمد على مصادر الأنباء و يرجع إليها و يلتزم بالأسلوب الصحفي الاجتماعي البسيط ويعكس الرأي الشخصي الخاص بكاتب العمود الصحفي في الغالب مما يمنح الكاتب حرية أكثر و دون تبعات كبيرة للصحيفة جراء ما يطرحه في العمود الصحفي . ويحرص العمود الصحفي على أن يكون مرآة صافية صقيلة للواقع القائم المعاش كي يرى القراء الواقع و أنفسهم في تلك المرآة فيحبون ما هو جميل و لا يحبون ما هو عكس ذلك.

ويدور العمود الصحفي حول الحياة الواقعية العامة للشعب ، لذلك فانه يعزز الارتباط و العلاقة و التجاوب بين القراء من جهة و الصحيفة و الكاتب من جهة أخرى ، خاصة إذا استجاب الكاتب في العمود الصحفي للتبسيط بسبب تعدد أذواق قراء الصحف و مستوياتهم الاجتماعية و الاقتصادية والثقافية ، كما ويدور حول موضوعات جادة و أحيانا ًيتناول بعض الموضوعات الطريفة وإذا كان موضوع العمود الصحفي تخصصيا ًفيسمى ذلك العمود بالعمود المتخصص بينما إذا كان ثقافيا ً يطلق عليه اسم العمود الثقافي و هكذا .
ويلتزم العمود الصحفي بما يفرضه عامل السرعة حيث انه قصير ومختصر و مفيد و سهل الفهم للأكثرية و يعكس الهموم و الاهتمامات و الإرهاصات والهواجس ، حيث يعتقد بعض علماء الصحافة أن عامل السرعة هو الذي اجبر الصحف على التحول من المقال الافتتاحي الطويل إلى القصير و من ثم ساعد على ولادة العمود الصحفي الذي يسمى أيضا ً بمقال العمود ، بالإضافة إلى اختلاف وتنوع أساليب التحرير فيه وزيادة عدد قرائه مقارنة مع المقال الافتتاحي للصحيفة .

 

WOW, Nice photo !
صورة جميلة !

في الصحف، غالبًا ما يتكون مجلس التحرير من محرر صفحة المقالات الافتتاحية وكتاب المقالات الافتتاحية. وتشتمل بعض الصحف على أشخاص آخرين كذلك.
ويمكن أن تشتمل مجالس التحرير للمجلات على خبراء في المجالات التي تركز عليها المجلة، ويمكن أن تحتوي المجلات الضخمة على عدة مجالس تحرير يتم تجميعها حسب الموضوع. ويمكن أن يشرف مجلس التحرير التنفيذي على مجالس الموضوعات هذه، وعادة ما يشتمل على المحرر التنفيذي ومندوبين من المجالس التي تركز على موضوعات بعينها.
كما يمكن أن يستخدم ناشرو الكتب كذلك مجالس التحرير، عن طريق الاستفادة من خبراء الموضوعات من أجل اختيار المخطوطات.
وتقريبًا تحتوي كل الدوريات العلمية على مجلس تحرير يتكون من خبراء مختارين من المجال العلمي الذي تغطيه المجلة بدون أجر. وغالبًا ما تكون تلك المناصب مناصب شرفية، رغم أن أعضاء المجلس في بعض الأحيان يقومون بتوفير مراجعة الأقران لما يتم تقديمه.

شاهد أيضاً

Er-ffnung-Winterspiel

حفل أفتتاح الألعاب العالمية الشتوية للأولمبياد الخاص النمسا 2017 بمشاركة مصرية

  في تمام 9.08 مساء أمس السبت ورغم صعوبة الطقس والأمطار الغزيرة أعلن رسمياً الرئيس …

Bassel-Scheriz-Terro2

إصابة شرطي فرنسي في إطلاق نار شمال باريس

  فتح رجل، النار على عناصر من الشرطة الفرنسية، اليوم السبت، أثناء التحقق من هويته، …

104 تعليقات

  1. That’s a smart answer to a diucffilt question.

  2. Wait, I want to hear more about this session. They didn’t have you and an agent in the session? They only had people who had self-published? Wha? Huh? Hmy.iSermouslm??? I want to hear what that means. (I didn’t get to go to BlogHer this year.)

  3. that you used “Connection Power” software along with the FUSION stuff by Nelson Searcy. We’ve just incorporated the FUSION assimilation stuff & we need web-based church management software. Do you still use that? Do you think this is good for a small but growing church (around 50 right now)?

  4. Pessoal queria a trilha sonora desse filme já procurei na internet e não encontrei, quem tiver ou saber onde mande a resposta para o meu email. Obrigado. Nota:

  5. partecipo ogni domenica alla messa tridentina nella mia città e ne sono felicissimo, almeno non vedo più attori e attrici che girano sul presbiterio,ma vedo chierichetti attentissimi e in modo speciale il sacerdote assorto e consapevole della presenza reale di Gesù Cristo. con questo esempio anche noi fedeli godiamo di questo Paradiso terreno. Grazie Benedetto XVI voi ci avete fatto un grande regalo con il motu proprio.

  6. fantastic print…Thanks invented with regard to posting remarkable information. Ones site is really consequently wonderful. Personally i believe astounded over the information inescapable fact you’ve about this topic internet website. It most exposes the simplest way b…

  7. Youre doing GREAT Kels! I know it’s hard, not having a child, I can’t relate. But i feel like sooner than later, this time of your life will seem like just a blip. Our Lord Jesus is SO FAITHFUL! I have learned this last year of my life, my 25th year, that He gives us EXACTLY what we need, at the very moment we need it. He is so faithful. Praying for you dear!Rachel

  8. Very valid, pithy, succinct, and on point. WD.

  9. Articles like this are an example of quick, helpful answers.

  10. Enlightening the world, one helpful article at a time.

  11. Great web site you have here.. It’s difficult to find excellent writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

  12. vc nao robou , mais esta no lugar serto que vc seja feliz , esses cara estao muito charope e vc sao lindas um bjao pr essa gata milene fala pr ela casar comigo e ser feliz bjsss. pr vcs.

  13. Obama will walk it. It's a cinch for him. That the republicans stand a chance against him is pure fantasy.And that means we have years more of destructive, doctrinaire Marxism to 'enjoy', with all its attendant benefits.

  14. Here’s 2 “new” places for you, both serving Plzensky Prazdroj from the tank (‘tankové pivo’), in up-and-coming Smíchov:- Zlaty Klas, Plzenska 9 (opposite Ibis Hotel); good service, above-average food, attractive interior- Plzensky Restaurant Andel, Nadrazni 114 (opposite Apple store); outstanding Czech food incl. great steaks, even had ostrich on the menu last weekend. Pleasant beer garden at the rear

  15. That’s good hear sir mike. We don’t know your mom personally but we have our full support in her in prayer and strength of your family to handle the situation as well

  16. Posts like this make the internet such a treasure trove

  17. amigo tengo la actualizacion silenciosa y solo puedo jugar los xgd3 metiendo las actualzaciones por usb, este juego tambien funciona si meto su actualizacion cuando salga por usb?

  18. I had no idea how to approach this before-now I’m locked and loaded.

  19. couldnt be a better time in international politics when its too easy to communicate and get nothing done… if this is one of the tools used to bring about a better world… Id say keep it, lets do more nothing amongst brothers

  20. I much prefer informative articles like this to that high brow literature.

  21. …dein Foto,liebe Manu, macht wirklich Appetit auf Brombeeren, denn Bandwurm nehm ich einfach nicht mit…lieber Gruß von Birgitt

  22. szukam informacji na temat proxy web ceo, a raczej przypadku który zdarza się także u kogoś innego:otóż web ceo mimo że ma ustawione korzystanie z proxy (web ceo lub manual) nie korzysta z niego, jedna z przyczyn to wg mnie web ceo, czy ktoś już spotkał się z takim problemem?ps.dzieki dla autora za wstęp do porównania wersji, bardzo pzydatny, czekam na rozwinięcie

  23. Pneumonia is never mild, Dave had it a few years back, and my granddaughter Flic has succumbed twice now so make sure you look after yourself. You do however still look stunning in that red velvet frock, despite pneumonia. Linda xxx

  24. No question this is the place to get this info, thanks y’all.

  25. Ich hoffe, er hat den Ball mit dem Fuß gespielt. Sonst gilt’s nicht, außer der gute Ritter hat vorher lauthals “Towart!” gerufen, dann darfer das Ding ooch mit der Hand berühren…

  26. That’s a well-thought-out answer to a challenging question

  27. Re: Visão devidamente ouvido! Mais um livro interessante para desejar e mais discussões interessantes com os ouvintes!Sobre a camisa, faca de 2 gumes:É bom que coloquemos tiradas interessantes, piadas internas. Mas isso restringe a piada aos ouvintes. Acho que uma das ideias também seria aumentar a milicia histórica (formaremos um exército?), então é melhor fazermos críticas bem humoradas de eventos da história do Brasil/Mundo. Se bem que é possível unir as duas coisas…Então… ainda tem erros na edição… está aparecendo “re: visão 25″ ao invés de 26…Deixarei de ser chato, rs.

  28. / Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  29. This was so helpful and easy! Do you have any articles on rehab?

  30. Resta saber se alguém terá culhões para isso; se é o melhor a fazer;se um outro que entrar não forçará ainda mais a presença do meliante nas campanha.Tenho comigo que o melhor é partir para destroçar o troço. Vale tudo.Até mesmo a inspiração do Collor.

  31. Pour une fois, il respecte son discours électoral, je cite (‘Veronis) … »Je le dis devant Jean-Pierre Raffarin : je crois au marché, je crois à la concurrence, je crois au capitalisme. » …. le reste c’est du vent, et autant en emporte ….

  32. At last! Something clear I can understand. Thanks!

  33. Isnt charging them that fast bad? Most batteries reccomend a 1c charger rate (bout an hour), so im wondering if you guys have noticed an corelation between high charge rates like 5c+ and puffy cells or reduced ability to hold a charge Was this answer helpful?

  34. I'm a clothing designer who is more interested in interior design. Would love to share pics. Let me know where to send. If you use them.. Great! If not, c'est la vie.. Love your blog!

  35.   13 septembre 2012Hello!! Alors moi j’aimerai recevoir ce petit « Travalo » déjà parce-que le nom est super original (je ne connaissais pas), puis voilà je suis la reine du parfum qui se renverse dans le sac à main!!!! hihi d’un côté c’est pas mal je sens bon pendant longtemps, mais voilà quoi.. Du coup ca serait TOP et puis surtout le ROSE Bonne continuation à toi Cynthia j’ai découvert tes vidéos il y a quelques temps, et J’A-DORE !

  36. Welcome to my website Silvia.Feel free to link back to your website next time. I think that helping other bloggers unselfishly is the ultimate way to create success for yourself.

  37. Using Sequilla software,switches votes in minutes,ties to Venezula,owner of software and Smartmatic,duel citizenship,America and Venez.Used in 8 states in 08 now in numerous states obviouslyEmail.

  38. Herlege bilete av ei lita søt jente.Me fÃ¥r vere som me er, nÃ¥r me ikkje vart slik me sko….hehe.Eg likar meg i bÃ¥de kjole og dongeribuksa, og kan heller ikkje jobbe med hanskar i hagen:)Flott tolking av tema.Smil H

  39. Гимназия 100 – хорошая школа. Спасибо учителям и директору! А кому не нравится – выход свободен! Вам не место среди тех, кто готов поддерживать учителей и заниматься со своими детьми и побеждать на олимпиадах!

  40. The comment deep link system was a little easy to figure out for some of us, however the URL links will come in real handy for video makers, especially those who do interactive videos

  41. good generating…One an definitely more concern is actually that games are usually severe anyway whenever using primary concentrate upon understanding as in the direction of amusement. Also even though, it arrives obtaining a good amusement element to keep your childre…

  42. Phenomenal breakdown of the topic, you should write for me too!

  43. am it looks like your friend likes to pretend that she is a mail during the sex act hence she loves to do and give keep it that wayLesbian couples can pleasure one another in many of the same ways that straight couples can. This can include kissing, hugging, stroking, and stimulating the genitals using tongues, hands, fingers and sex toys

  44. I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is needed to get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Cheers

  45. I love seeing this Inspiration articles and resources , you have mentioned here.They are really great compilation a source of inspiration.This type of great resources and articles are very useful and i am deeply very thanks for such an nice article and resources you have cover in your blogThanks Check out designing tutorials´s recent blog post:

  46. Not bad at all fellas and gallas. Thanks.

  47. Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to sendyou an email. I’ve got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.Feel free to visit my web-site

  48. What a pleasure to find someone who identifies the issues so clearly

  49. son 49.01 dólares más altos que los que se pueden encontrar en una amplia variedad de tiendas y operadoras en estos momentos. Todo el mundo está intentando vender cuantos más terminales iPhone sea posible

  50. whatever it is..i support u jimmy…better zahra tu x de mak drpd dpt mak yg kaki clubbing, merokok, kaki botol..siap bole kata zahra anak luar nikah…why now berebut dgn jimmy plak nk dpt kan zahra if u say zahra tu anak luar nikah?jimmy bukan mata duitan… i know him..to datuk suhaimi..i now suhaila is your daughter…tp nk backing pon berpada2 la.. jgn nk backing anak yg sah2 buat jahat…teach your daughter la datuk how to respect husband…

  51. Damn, I wish I could think of something smart like that!

  52. I’m so glad that the internet allows free info like this!

  53. Je ne reviendrait pas sur cet accord, qui me semble tout à fait justifié, mais qui selon certains ne l’est pas.Plus important. Je « tombe » sur un article ‘excellent) du Monde sur le plus beau village c

  54. I read your post and wished I was good enough to write it

  55. That’s an astute answer to a tricky question

  56. I told my grandmother how you helped. She said, “bake them a cake!”

  57. This is seriously one of the best video converters I’ve used, and I’ve tried quite a few, works fast, and has many user friendly options. Thanks Techno 360 and Urex Software!

  58. Which came first, the problem or the solution? Luckily it doesn’t matter.

  59. Maxime Chaya – Steep Dreams Maya’s Amalgam Maya Zankoul tells us about Maxime Chaaya’s book, and describes her experience when she met him.

  60. aku biasa wat keja luar dari melaka ke putrajaya memang betul bas bawak laju giler.Bayangkan aku bawak kereta 140kmj pun bas boleh potong lagi

  61. If you want to get read, this is how you should write.

  62. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s truly informative. I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

  63. IJWTS wow! Why can’t I think of things like that?

  64. My mom gets livid at me if i talk about chavez on the phone. she is on a pension and is terrified they are going to take it away. she is old enough to remember perez jimenez. i try to remember that when i think she is being too paranoid. is she paranoid or maybe i’m just naive. i used to think that venezuela would never be that kind of country again…. and every year i’m shocked to see where we are.

  65. Merci à vous pour vous avoir pris le temps de savourer texte et photo ensemble ! C’est à chaque fois un vrai plaisir de vous lire ! Merci 1000 fois !!!! :love: :love: :love:

  66. Ah ML, ca ne vous prend pas très longtemps pour sortir vos conneries pre-emballees…Genet avait de la haine pour les juifs? allons donc…le fait de sympathiser avec les palestiniens, de voir en eux des frères en armes, des damnés de la terre comme lui, vous rend automatiquement antisémite? z’etes fêlé de la cabosse, mon vieux…ceci etant, je realise que vous atteint le point Godwin en 2 temps 3 mouvements…

  67. of language is that “what the hell r u dng with me”.Please read the following blog posts10 Tips to Effectively communicate via EmailHow Not to write an emailI’m not native English speaker and my English skills are below

  68. Lu dans LeMonde.fr, sous la plume d’Olivier Poivre d’Arvor:« La France, c’est aussi un combat, au premier rang desquels celui pour la diversité culturelle… »Culture, quand tu nous tiens, la syntaxe fout le camp …

  69. AWESOME post, Heidi. I will totally be checking out the recipe links. I’ve been thinking about the S.A.D. lately too. I’d like to be making better, more informed choices. It’d be good to have a recurring annual reminder to think about how that is going in our family.

  70. Now I know who the brainy one is, I’ll keep looking for your posts.

  71. Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely return.

  72. What a pleasure to find someone who thinks through the issues

  73. LOL, Glenn Beck wanna-be. Posturing as if you have education beyond Grade Six. Discuss Science all you want…when you cling to racist pseudo-sciencey stuff…you immediately are revealed as a fraud. Umm…your confusion is NOT the hallmark of an educated person…but that of one pretenderating. Just because you walk around with leather patches on your blazer…only means you have leather patches on your blazer.Same with bow ties.Same with chalk boards.List your CV anytime, dude.Mold

  74. Sure. That would be handy. Alternatively, make me (briefly) an admin on your site and I’ll be able to look at the template there too. (And then you can remove me!).I’ll probably find a solution in 5 minutes – or not at all! Martin

  75. As inelegant as they are, I love these words from Jerry Garcia: We are in reality a group of misfits; crazy people, who have voluntarily come together to work this stuff out and do the best we can and try to be as fair as possible with each other, just struggling through life.One of these days I might try to make it a little more elegant, but I really do like it as it stands.

  76. This piece was cogent, well-written, and pithy.

  77. The video was great then allot of people were there. Also i was happy to see allot off kool actors like dod , mr jay walker and I made new friends.We were all excited about the video and everyone was quite while it.The video had great effects and greats actors in itlike always in the videos. I dont liked when dod needed to go to hospital This is my rewiew I just improved the grammar mistakes  

  78. Sama Radomska mÅ‚odaÅ› oraz komentatorzy Twoim również. Tylko ja siÄ™ paÅ‚Ä™tam tutaj, starucha jedna i muszÄ™ dodać (bo siÄ™ uduszÄ™): że też, kurna, jakaÅ› byÅ‚a mojego męża, 29 lat temu, nie wpadÅ‚a i nie rozpieprzyÅ‚a mojego Å›lubu (np wywalajÄ…c orÅ‚a na Å›rodku koÅ›cioÅ‚a albo wrzeszczÄ…c „po moim trupie”). To by mogÅ‚o mnie otrzeźwić, wzbudzić refleksjÄ™ chociaż pt: „Co ty robisz idiotko?” No żal d….Å›ciska

  79. I am forever indebted to you for this information.

  80. I think just conversing with people, especially if you’ve approached them on the street, is the best manner of interviewing. But I think it also works if talking to an elected official or CEO and the best interviews become a genuine discussion of whatever issues you or your subject are interested in. Ideally, the people reveal something new about themselves. But I agree with ya, if doing interviews for TV, you are looking more for sound bites, unless you have 30-60 minutes to devote to your subject.Which is one reason I am not so hot on the medium. Plus, does anyone under 40 still get their news from TV?

  81. Nur eine kurze Ergänzung: christliches Handeln ist nicht auf die CDU/CSU beschränkt, es gibt auch noch andere Parteien mit christlichen Grundsätzen. Nur sind diese zu klein, um ständig in der Presse erwähnt zu werden. Zudem: Bewahrung der Schöpfung ist ein christliches Thema.

  82. Life is short, and this article saved valuable time on this Earth.

  83. Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed! Very useful info specially the last part I care for such information much. I was looking for this particular info for a very long time. Thank you and best of luck.

  84. I don’t even understand how I finished up right here, however I believed this post was great. I don’t recognise who you are but definitely you’re going to a famous blogger when you aren’t already Cheers!

  85. Scrivi il tuo commento Puoi usare questi tags HTML : <a> <abbr> <acronym> <b> <blockquote> <cite> <code> <del> <em> <i> <q> <strike> <strong> var RecaptchaOptions = { theme : ‘red’, lang : ‘en’ , tabindex : 5 };   #submit {display:none;}

  86. Nice weblog right here! Also your site so much up very fast! What web host are you using? Can I am getting your associate link for your host? I want my website loaded up as quickly as yours lol

  87. tio desprendes una positividad abrumadora… en cualquier caso es igual, porque todo chaval con potencial fan y molador en francia esta en este momento haciendose una paja pensando en el tomo 2.

  88. “They are probably all just sitting around a table debating what to order for lunch.”My guess is that they are all figuring out how to maintain their disgusting bonus structure without it being revealed to the populace.

  89. Helen Thomas: lifelong lefty, American hater and staunch ally of the Jews, finally gets some guts to speak some truth. Now look at her. Armes Kind. I mentally raise my finger as Nelson Muntz, point at her and think, "Ha ha."Damn fine work, Tan, as usual. You truly clear the fog like a sunny day. Eu Poieis, Dankeschoen, Diolch yn Fawr, et Gratias tibi ago. Merry Christmas.

  90. wwwwwwwwwwwwwwwwww waxaa wax lagu farxo ah in ay been noqotay somalida dad shaqeysta ma ahan ee waa dad ceyr oo kaliya sugaayo guys aad ayaat u mahad santihiin sharafta aad noosohoyseenU codee: 0  0

  91. Luati in calcul ca Modarom e proprietate privata pana la urma si pot sa il zugraveasca cat vor.Si de asemenea, in Germania sau Japonia nu vezi nici o cladire lasata asa cum au ciuruit-o americanii, sau?

  92. It is the sort of piece where every line tells a story, every line is mockable.I like this one: We could get ahead of this and gain world respect for doing soSo that's what it's about, eh, Mr. Kaplan? World respect? I suspect the world will astound you with its disrespect.

  93. You can definitely see your skills within the work you write. The sector hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. All the time go after your heart.

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *